طراحی اپلیکیشن

مردم امروز بیشتر از هر زمان دیگری از موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که مردم آمریکا روزانه ۵ ساعت در موبایل‌هایشان وقت می‌گذرانند. بیشتر این زمان صرف گشت‌وگذار در اپ‌ها و وبسایت‌های مختلف می‌شود. به همین خاطر است که گردش مالی صنعت اپلیکیشن‌های موبایلی در سال‌های اخیر، جهش خیره‌کننده‌ای داشته است. بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش درآمد خود به دنبال طراحی اپلیکیشن برای خود هستند. به همین خاطر است که تقاضا برای توسعه‌دهنده و طراح اپلیکیشن، روز به روز افزایش پیدا می‌کند. ضمن این که افرادی که توسعه‌دهنده اپلیکیشن می‌شوند هم می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند.

طراحی اپلیکیشن چگونه است؟

طراحی اپلیکیشن به معنای پروسه‌ای است که در آن یک اپلیکیشن موبایل ساخته می‌شود. در این پروسه معمولاً یک توسعه‌دهنده کارهای فنی و برنامه نویسی موبایل را انجام می‌دهد و یک طراح کارهای مربوط به طراحی رابط کاربری (UI یا user interface) و تجربه کاربری (UX یا user experience) را انجام می‌دهد. البته ممکن است که هر دو بخش این‌ها توسط یک نفر انجام شاید یا این که تیمی متشکل از چند توسعه‌دهنده و طراح، این وظایف را انجام دهند. شما برای این که بتوانید به عنوان یک طراح یا توسعه‌دهنده اپلیکیشن وارد بازار شوید، ابتدا باید با مراحل مختلف آن آشنا شوید، سپس تمرین کنید تا بتوانید کارهای اجرایی را نیز انجام دهید.

اندروید و iOS دو پلتفرم یا سیستم عامل اصلی‌اند که بیشتر اپلیکیشن‌های موبایل برای آن‌ها طراحی می‌شوند. در توسعه اپ‌های اندروید و iOS تفاوت‌های زیادی دارد. برای شروع کار خود باید یکی از این دو پلتفرم را انتخاب کنید. معمولاً طراحان به خاطر راحت‌تر بودن توسعه اندروید (از نظر رایگان بودن برنامه‌های آن و مسائل دیگر) کار خود را با طراحی اپلیکیشن اندروید آغاز می‌کنند.


چاپ